fredag 9 november 2012

Uppsats - "Gud vad pinsamt"

Det mest pinsamma som har hänt mig i hela mitt liv var när jag, min lillebror och min mamma var på restaurang. Vi hade precis beställt mat och satt och väntade på den. Min bror sprang omkring i restaurangen och låtsades att han var ett flygplan, hur pinsamt som helst. Men det var inte det värsta. Jag såg min drömkille, David, komma in i restaurangen med sina två bästa kompisar, Pelle och Ted. Dom satte sig vid bordet i hörnan och började prata. Jag märkte att jag rodnade väldigt mycket, jag brukade alltid göra det när David var i närheten. Mamma började tröttna på att min bror sprang omkring så hon bad honom sätta sig ner men han vägrade lyssna. Mamma suckade och sa att hon bara skulle på toaletten. Det var då det pinsamma hände. Vi såg att vår mat kom från hållet där David och hans kompisar satt. Min lillebror blev så glad så han sprang rakt in i servitören och ville ta sin egen mat när han snubblade och råkade hälla sin mat rakt över David. Det var så otroligt pinsamt! Och inte som att det var nog med det. Sen ropade min lillebror mitt namn rakt över restaurangen också och sa:
- Kolla Frida, han där killen har mat över hela sig!
David riktade blicken mot mig och hans blick sa mig att han inte gillade vad han såg. 
Han började svära och reste sig för att gå. Pelle och Ted kom efter. Min mamma hade hunnit komma tillbaka vid det läget så hon fick sig en riktig chock. Hon började skrika på min lillebror och bad så hemskt mycket om ursäkt till servitören. 



Det var den pinsammaste dagen i mitt liv. Jag vågade nästan inte ens gå tillbaka till skolan efter den händelsen så jag kunde slippa se David. Han kollar inte på mig längre, det gjorde han knappt innan heller men ännu mindre nu. Jag har aldrig riktigt förlåtit min lillebror för det där, även om det han gjorde inte var med flit. Jag kan bara säga en sak, den restaurangen går jag aldrig tillbaka till igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar